Gemiddelde uit 305 reviews
11 reviews
1
11 reviews

3 / 5

Blijf bij de standaard Vittoria Corsa voor wedstrijden of Vittoria Rubino voor trainingen.

- Stephen, 30 augustus, 2023

Service en aankoopervaring met Mantel was geweldig. Snelle levering, snel en gemakkelijk aankoopproces. Helaas voldeden de Vittoria Corsa Next banden niet aan de verwachting die ik van Vittoria banden heb. Ik heb een paar jaar op Vittoria Corsa Control clinchers gereden en jarenlang Vittoria Rubinos gebruikt voor de wintertraining. De Vittoria Corsa Next was gemakkelijk tubeless te monteren, maar dit hangt af van je wielset. De schroefdraad van de Corsa Next op mijn achterbanden scheurde na ongeveer 2500 km van het karkas. Ter vergelijking: ik haal normaal gesproken ongeveer 4000 km uit een Corsa Control clincher, wat een minder robuuste band zou zijn. Enkele teamgenoten hebben deze delaminatie ook ervaren met de Corsa Next. Het rijgevoel en de grip van de Corsa Next komen niet in de buurt van die van de Corsa Control. Ik vond dat het drukbereik om fatsoenlijk comfort en grip van de Corsa Next te krijgen erg klein was, ongeveer 5psi. Ik reed ze op 72psi achter en 65psi voor. Bij een druk hoger of lager dan 3 psi voelden de banden nog slechter aan. Ter referentie: gewicht rijder + motor 82 kg.

Eenvoudige installatie
Gemiddelde grip
Slechte duurzaamheid
Slechte rijkwaliteit

3 / 5

Mooie band, scoort slecht op lekbestendigheid, slechte prijs-kwaliteit

- Michel, 12 maart, 2023

Op zich geen slechte band, maar zeker geen topper. Ik heb nu 1250km gereden met deze banden en toch al 3x lek gereden. Ik vind dat veel, zeker voor een band die het naar eigen zeggen juist goed zou moeten doen op deze eigenschap. En ik denk dat ik nog geluk heb gehad, want vaak zag ik steentjes in het rubber zitten die nog net niet door de laag heen waren. Ik moet wel erbij zeggen dat die 1250km in de wintermaanden gereden zijn, met toch wel vaak slecht weer. Verder is ie veel te duur in vergelijking tot banden met vergelijkbare kwaliteit.

Blijven lekker aan de weg plakken bij droog weer
Ze zien er mooi uit
In de groefjes gaan snel steentjes zitten
Niet lekbestendig
Zeer slechte prijs kwaliteit verhouding

3 / 5

Erg moeilijk om op te komen

- Paul, 11 december, 2021

Ik heb drie binnenbanden gejat toen ik probeerde deze banden erop te krijgen, nadat ik de band erop had gepompt om erachter te komen dat ze x3 keer een gat hadden. Ze eraf krijgen was nog moeilijker

Ik heb 3 binnenbanden geruïneerd om ze aan te krijgen
Moeilijk eraf te krijgen
Zeer moeilijk om op te stappen

3 / 5

Zal dit model niet opnieuw kopen

- Jens, 27 juni, 2021

Slechte weerstand tegen lekrijden. Jammer, want het is verder een goede band.

Goed comfort
Weerstand tegen perforatie

3 / 5

Goede looks, wat inleveren op wegligging.

- DdK, 31 mei, 2021

Ik beoordeel deze band tov de twee andere types die ik in gebruik heb/had op deze en een andere wielset; de Cont GP4000 (op mijn bergwielen) en Vredestein For. Sen. AllWheather (op mijn polder wielen), allen 25mm en gebruik in lente/zomer/najaar bij overwegend droog weer. Duurzaamheid Vittoria CCG2: nog te weinig gereden om te beoordelen, C4000GP: beste performance van deze 3 banden, helaas niet meer te krijgen Vred FSAW: volledig platte kant na +/- 5000km. Grip: Vittoria CCG2: prima grip, in bochten 'drijft' de band wat meer en vind ik hem niet heel zeker voelen en scherp sturen. C4000GP: Prima performance Vred FSAW: Beste band qua wegligging en stuureigenschappen van deze 3, Rolweerstand: Vittoria CCG2: lijkt een tikkeltje zwaarder te rollen dan de twee andere banden die ik heb (gehad) C4000GP: Goede rol performance Vred FSAW: Goede rol performance . Lekbestendigheid: Vittoria CCG2: 200km gereden, niet lek. C4000GP: 7000km nooit lek Vred FSAW: 5000km nooit lek.

Prijs/Kwaliteit
Strakke looks
'Ruis' geluid door lamellenopbouw band
Iets minder controle in bochten
Minimaal 7 bar bij 25mm

3 / 5

Dure miskoop

- Yoram, 22 februari, 2021

Speciaal voor de control G2 gekozen voor zijn lekbestendigheid tov de snellere Corsa G2. Na 5 ritten al aan vervanging toe door zowel voor als achter lek te rijden (tijdens aparte ritten)! 2 keer zelfde probleem, kleine steentjes komen tussen de groeven, die zo specifiek zijn aan deze band, te zitten en prikken zeer gemakkelijk door de band heen. Toch maar terug naar de continental GP's, nog nooit problemen met gehad!

Niet lekbestendig

3 / 5

Is dit normaal?

- Dan Hawes, 13 oktober, 2020

Ze zien er goed uit, maar wat de kwaliteit betreft weet ik het niet zeker. Ik heb honderden kilometers op normale wegen gereden en nu al heeft de zijwand een gat? Voor deze prijs had ik meer verwacht.

3 / 5

Moeilijk op te leggen!

- Stefan, 24 september, 2020

Continental 5000s gewoon, deze leggen veel gemakkelijker op dan Vittoria. Toeval of niet maar 2x lek op 1000 km. Ogen wel heel mooi.

3 / 5

Banden zijn snel lek en beschadigd.

- E.H., 27 april, 2020

Deze banden heb ik gekocht vanwege de duurzaamheid die deze zouden moeten hebben. Niets is minder waar. Op de eerste de beste dag dat is ze gebruikte, had ik al lek (op een normale, schone asfaltweg). Ook daarna regelmatig lek en een onverklaarbare "hap" uit de wang, waardoor ik na korte tijd weer een nieuwe moest bestellen. Het gegroefde loopvlak maakt meer geluid en lijkt minder grip te bieden in bochten. Ik ga op zoek naar een beter alternatief.

Geen specifieke pluspunten t.o.v. andere banden.
Maken geluid, m.n. in bochten
Minder grip voor
Snel lek

3 / 5

Al vaak mee plat gereden.

- Bram, 20 april, 2020

Mooie look
Snel plat

3 / 5

Vlotte band, maar gevoelig voor lekrijden

- Bert, 10 oktober, 2019

Deze band rolt vlot, heeft goede grip en is makkelijk te installeren. Alleen is hij zeer gevoelig voor lekrijden (één van de redenen waarom ik deze band gekocht had, is voor de lekbescherming). Veel gevoeliger dan de banden die ik voordien gebruikte.

grip
Vlotte band
vlotte installatie