Gemiddelde uit 208 reviews
8 reviews
1
12 reviews

3 / 5

Te zwaar.....

- Stephan, 15 oktober, 2023

Helaas weegt de band aanzienlijk meer dan aangegeven. In de 25 versie is hij 285 gr. (gewogen door de rijder) en in de 28 versie zelfs 330 gr. Dit is aanzienlijk meer dan vermeld en dus misleidend. Montage en handling zijn ok, over lekbescherming kan ik niets zeggen.

Bevestiging voor Tubless vrij goed....
Gewicht

3 / 5

Niet tubeless te gebruiken, rijdt verder prima.

- Frank, 26 juni, 2023

Niet tubeless te gebruiken icm Enve-80 velg, de band zit te ruim om de velg, met geen mogelijkheidheid popt de band. Met een nieuwe Conti GP5000 lukt dat direct, dus het ligt niet aan de velg. Kan de band daarom alleen met binnenband gebruiken en dat rijdt op zich prima, voelt aan als een Conti.

Rijdt goed
Niet tubeless te gebruiken

3 / 5

Goed presterende, lichtgewicht band die veel te strak op de velg zit

- Adrian, 2 juli, 2022

Mijn fiets werd geleverd met 28mm versie gemonteerd, ik wilde deze vervangen door hetzelfde model en 25mm, misschien zal ik in de toekomst 25F 28R mixen. 28mm op mijn velg is 27,4mm, dus het verschil is klein. Het grootste probleem in mijn geval was om ze te monteren. Ik heb talloze keren geprobeerd ze te monteren, maar op beide velgen eindigde het altijd met een ongelijke passing. Niets hielp, knijpen, meer pompen of zelfs een kort ritje maken. Uiteindelijk deed ik wat zeep op de hiel... Toen gingen ze er eindelijk goed in. Het volgende probleem is om ze eraf te halen. Het is bijna onmogelijk om dat met blote handen te doen, ik typ deze recensie met branderige vingers en schrammen. Ik oefende zoveel kracht uit tijdens het demonteren dat er wat rubber aan de zijkant afbrak. Ik ben naar de plaatselijke fietsenservice gegaan, maar die kon het er ook niet afhalen xD. Ik weet niet zeker of dit specifiek is voor mijn velg (TR, 18c), maar het is zinloos om ze te gebruiken met binnenbanden in dit geval, tubeless kit besteld. Hoop dat ze makkelijk afdichten. De rijkwaliteit is goed, tot nu toe alleen korte ritjes gemaakt, nog geen ervaring op nat wegdek.

Breedte, 26,4mm op 18c velg
Gewicht, 270g in mijn geval
Prestaties
Rijkwaliteit
Plaats van info
Zit extreem strak op de velg
Zit ongelijk op de velg

3 / 5

Te kwetsbaar om te vertrouwen

- TJ, 18 april, 2022

Ik wilde echt van deze banden houden, en dat doe ik ook... alleen moet ik iets anders kopen. Ze zijn gewoon te kwetsbaar. Terwijl ze werkten, waren ze gemakkelijk te monteren, snel, boden ze een zacht rijgedrag, alles wat je wilt in een band. Maar ze gingen maar ongeveer 1000 km mee, of 4 maanden rijden. In die tijd hadden ze verschillende lekke banden die met afdichtmiddel gedicht moesten worden en uiteindelijk één die gewoon weigerde dicht te blijven, zelfs met een tubeless plug erin. Het probleem is dat het gat zo klein is dat je het op een binnenband niet eens zou merken. Ik kan het gewoon niet verantwoorden om zo'n dure band te kopen die zo kwetsbaar is, tenzij ik hem alleen op de racedag zou monteren.

Gemakkelijk te monteren
Goede grip
Licht
Snel
Gemakkelijk doorprikt

3 / 5

Goeie band, onmogelijk erop te krijgen

- Jorrit, 17 april, 2022

Ik rijd al een tijdje met Schwalbe Ones, mega fijne bandjes want duurzaam, rijdt lekker en ik rijd amper lek. En dat is maar goed ook, want de band is er zonder hulp niet omheen te krijgen. Met drie man en groene zeep lukte het nog steeds niet, dus alleen met een bandenlichter te doen. Nogal lastig als je ver van huis in een veld staat. Ik ga naar een ander merk.

Amper lek te krijgen
Duurzaam
Niet erop te leggen

3 / 5

Verbeterbaar in dagelijks gebruik en gewichtsspecificaties onnauwkeurig

- Jörg, 19 oktober, 2021

Een geweldige band qua snelheid en rolweerstand. Helaas zijn er bij beide wielen lichte lekkages bij de velgrand - jammer, maar na 2 dagen moeten ze weer opgepompt worden. Het gewicht van 288 gram komt totaal niet overeen met de specificaties van de fabrikant, er werd ongeveer 250 gram opgegeven, wat ik onbetrouwbaar vind, vooral omdat dit ook het geval was met alle 23 Schwalbe Pro One banden.

Snelheid
Gewicht
Lekkage van de velg

3 / 5

Enkele problemen

- Ricardo, 15 oktober, 2021

Eenvoudig te installeren

Comfortabel
Snel
4 dagen achter elkaar lucht naar binnen
Lekken als de hel

3 / 5

De vorige versie was beter

- Nicolas, 14 september, 2021

Te zien op de lange termijn in vergelijking met de GP 5000

Gemakkelijk aan te brengen
Weerstand
Drukverlies

3 / 5

Je houdt ervan of niet

- John, 1 september, 2021

Een reviewer schreef, dat hij hard gevallen was door deze band, omdat deze omklapte. Hij reed met een 4 bar. Schwalbe kon geen fouten vinden aan de band achteraf. Mijn ervaring is helaas identiek. Het is een fijne band: snel, soepel, comfortabel, ligt goed in de bocht en heeft voldoende wrijving, ook bij nat weer. Maar.....deze band moet redelijk hard opgepompt zijn (pakweg min 6 bar). Bij lagere druk glijdt/vouwt de band om in een bocht en slip je onmiddellijk weg, vooral als de band al wat ouder is.Schwalbe moet hier toch iets meer over vertellen, want het is gewoon gevaarlijk. Ik vervang nu mijn banden na een 3500 km , toch weer door dezelfde pro one TLE. De banden gaan niet echt lang mee. Waarom toch weer deze gekozen, ondanks de bezwaren. Als je er voldoende druk ophoudt, en niet stilstaat bij de korte levensduur, is dit de mooiste band die ik bereed tot nu toe. Ik geef ze een tweede kans, omdat "ik ze door heb". Gezien de geringe levensduur wel duur. De vloeibare latex werkt gelukkig best goed bij deze banden. Hoewel al lang lek, kun je nog maanden doorfietsen (na oppompen).

comfortabel
snel
soepel
gaat niet lang mee
niet op zachte banden rijdenen
relatief duur

3 / 5

Niet erg lekbestendig! Snijdt te gemakkelijk.

- Richard, 19 november, 2020

Ik heb deze band, die oorspronkelijk werd geleverd bij een nieuwe Canyon Road fiets, vervangen. De achterband is ernstig afgescheurd en ik heb twee lekke banden gehad na slechts 800 mijl. Ik heb de band vervangen en oordeel niet.

Rolt goed op
Snijdt gemakkelijk tot

3 / 5

Eenvoudig te monteren, compressor nodig

- Joao, 5 oktober, 2020

Gemakkelijk te monteren, geen hendels nodig. Maar onmogelijk te vullen met een normale pomp, er is een compressor nodig. Reynolds AR41 tubeless wielen.

Gemakkelijk te monteren
Onmogelijk te vullen met een normale pomp

3 / 5

Voor als je van lek rijden houd....

- Marco, 27 september, 2020

Banden rijden erg fijn maar wel heel matig qua lekbestendigheid.... Ik ga weer terug naar mijn vertrouwde conti’s want niks zo irritant als regelmatig lek rijden.

Goede grip
Soepel
Slechte lekbestendigheid

3 / 5

Goed, maar...

- ROBERTO, 23 augustus, 2020

De banden zijn van goed vakmanschap en bij het testen op de weg zijn ze prima. Helaas verliezen ze snel spanning (24 uur), vooral de achterband, en niet vanwege incompatibiliteit met de velgen, want er zijn eerder dezelfde banden zonder problemen op gemonteerd. Op dit moment heb ik het probleem niet kunnen oplossen, zelfs niet door ze uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten met latex. Ik ga proberen de ventielen te vervangen, ook al lijkt het er niet op dat de luchtlekkage daar vandaan komt.

comfortabel (28 mm breed)
gemakkelijk te monteren
goed vakmanschap
verliezen snel druk

3 / 5

Maakt de verwachtingen niet waar.

- Dick, 22 juli, 2020

Overgestapt op tubeless banden van Swalbe Pro One TLE 2020. Voorband na 300 km. lek door stukje metaal, kan gebeuren. De Squirt Seal kreeg het niet goed dicht, dus binnenband erin. Achterband binnen 3000 km finaal versleten waardoor een steentje er makkelijk doorheen prikte. Conclusie: lekbestendigheid en slijtbestendigheid niet in vehouding met de prijs. Ga het nu proberen met de Conti's 5000.

Goed lekdicht monteren
Grip in de bochten
Omleggen banden