Gemiddelde uit 208 reviews
8 reviews
1
12 reviews

2 / 5

Te strakke band, zet zich heel moeilijk.

- Joris, 1 november, 2023

Ik wil deze band voorlopig graag met een binnenband gebruiken, maar voorlopig loop ik tegen een probleem aan. De band is zo strak dat hij zich niet zet tegen de velgrand. Inmiddels is het me na een aantal keer proberen met het voorwiel gelukt, maar aan het achterwiel wordt nog gewerkt. Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij andere merken. Zeker niet met een binnenband. Verder ziet hij er degelijk uit.

Te strak, zet zich heel moeilijk

2 / 5

Jammer, maar ik zal nooit meer Schwalbe kopen.

- PIERO, 24 oktober, 2023

Al na een maand gebruik moet ik ze vervangen omdat ze microluchtlekken hebben, zelfs met afdichtingsvloeistof erin, en geen druk houden.

Micro luchtlekken
Moeilijk aan te brengen

2 / 5

Een stuk kleiner dan het oude model!

- Roger, 20 augustus, 2021

Ik heb deze gekocht ter vervanging van Schwable Pro One TLE 25mm 2016 model, maar de nieuwe banden zijn een stuk kleiner dan de oude (-14% in volume bij gebruik van V=2ᴨᴨRrr) waardoor ze niet zo comfortabel zijn. Ik denk dat de nieuwe 28mm dezelfde maat hebben als de oude 25mm. erg teleurstellend!

gemakkelijk gemonteerd
snel rollend
niet zo groot als het oude model

2 / 5

Geen goede ervaring

- Hans, 14 juni, 2021

Mijn wielen door een expert tubeless laten maken. Tijdens het fietsen lucht verlies +sealant verlies, fiets zat goed onder de troep. Het gaat goed als je geen hoge snelheid bochten neemt. Nu rij ik met binnen band. Zonde van me geld.

Bolt goed
Comfort
Levering
Lekkage

2 / 5

Snel, maar kwaliteit en betrouwbaarheid tubeless rijden sterk in twijfel.

- Tim, 25 mei, 2021

Ik reed zo’n 850km met 2 van deze banden in combinatie met de scope R4D 28mm. Zelf ben ik van de Vlaamse Ardennen. Deze werd uiteraard blootgesteld een kasseitjes en klimmetjes zoals de Eikenberg, Taaienberg e.t.c. Na een snel ritje na het werk bij een kilometer van huis hoorde ik een klein klakje t.o.v de velg sst, en leeg na een kleine oneffenheid bij een bocht. Ik ging ten val... de schouder was de eerste dagen gevoelig voor de kom. Hand diep geschaafd en verdere schaafwonden/kleurscheuren. Mantel onderzocht de band en kon niet 100% aangeven of het product falen was. (Wel terugbetaald) Ik merk dat vittoria’s airliner wel sterk innovatief is t.o.v enkel met latex rijden. Want bij een hoek gaat je band uit de zijkant maar blijft wel in de velg word voorkomen met de airliner. Ik ontving ook een kaartje van Mantel voor het lichamelijke leed word geapprecieerd. Maar zelf denk mijn laatste band op te rijden en erna naar vittoria te gaan in combinatie met de airliner. Zelf heb ik 2 weken fysiek herstel nodig gehad. En helaas de kleurscheuren van castelli broek/beenstukken/schoenen/lazer helm/de enorm moelijk te verkrijgen schifters uit Duitsland/Litouwen. En ja, ook schade aan de wielen onderkant. Nu word de rem op kracht gebracht (ontluchting) bij een lokale fietsmaker. Mantel wist niet van de verdere schade hierbij vermeld ik het nog eens. Nu rijd ik deze banden op en denk ik absoluut geen schwalbe meer te kopen. Ook al werd dit door de baan/band veroorzaakt. Maar de hoek en omvang band, plaats van scheur kan onmogelijk veroorzaakt zijn door penetratie maar falen. (4 bar, 62kg) Ik raad schwalbe absoluut niet aan! In samenwerking met scope wel de luchtdichtheid en betrouwbaarheid laten deze mooie samenwerking... de rest mag je zelf bepalen. Groet, Tim.

Lekbestendigheid (compound)
Betrouwbaarheid naad/draad.
Concurrentie bied veiliger alternatief
Ook correct gemonteerd, sneller leeg dan tubes.
Tubeless gevaarlijk bij snel leeglopen!

2 / 5

Niet dicht te krijgen.

- Rob, 15 mei, 2021

2e 25 mm gemonteerd. Vorige hield het 2 dagen vol voor ie leeg stond via talloze gaatjes in de wangen. Volgens Schwalbe normaal, maar wordt niet gedicht door de latex. Deze week een nieuwe 25mm gemonteerd en deze staat binnen 24 uur plat. Ook weer via de wangen. Vind het vreemd omdat het zich bij de 28mm die om mijn achterwiel ligt zich niet voordoet.

25 mm lekken via de wangen

2 / 5

Nooit meer!

- A.G.P., 27 maart, 2021

Na jaren met continentals (4000S) gereden te hebben, nu schwalbe pro one tle ‘s gereden die op aankoop nieuwe bike meekwamen. Goede revieuws gelezen en hoopvol gestemd. Na 500 km 3 x lek, en 2 x moeite om ze met druk fatsoenlijk in velg te laten vallen. Gevolg: soort hobbel/hoogteslag in de band die maar langzaam verdwijnt. Nooit het gevoel van een snelle band gehad (28 mm) maar wel comfortabel. Helaas voor mij geen schwalbes meer, terug naar continentals 5000, die prima op de velg komen en heerlijk gevoel van lichte rolweerstand.

Comfortabel
Lekbestendigheid
Passing op de velg