Gemiddelde uit 117 reviews

Moest ze naar een winkel brengen om ze te laten instellen

Mooie band
Erg moeilijk erop te krijgen

3 / 5

Mooie looks, maar niet lekbestendig genoeg voor de herfst en winter.

- David, 11 november, 2021

Deze band gekocht voor op mijn winterracefiets. Helaas al binnen 300 km een lekke band. De montage op een aluminium velg met binnenband ging erg moeizaam. Het heeft bijna een dag geduurd om de banden mooi onder de velgrand te laten ploppen. Tijdens een rit helaas een lekke band. Het demonteren ging daarbij erg moeizaam met gereedschap. De looks van de banden in de skinwall uitvoering zijn daar tegenover erg mooi. Deze banden zijn voor mij helaas niet geschikt om tijdens de herfst en winter te gebruiken vanwege de lagere lekbestendigheid. Nu toch maar de Schwalbe Durano Plus er onder gezet voor een hogere lekbestendigheid.

Comfort
Skinwall kleur
Lekbestendigheid
Montage en demontage

3 / 5

Waarschijnlijk duurzaam, zien er goed uit maar passen slecht

- Darren, 7 juni, 2021

Ik dacht dat deze een duurzame vervanging zouden zijn voor de Schwalbe Pro Ones die ik eerder op mijn Hunt Carbon wielen gebruikte. Extreem krap om te monteren (veel meer dan de Pro Ones), ik moest Schwalbe platte bandenlichters gebruiken om te helpen, eenmaal erop was de hiellijn niet consistent vanaf de velg. Het was ook moeilijk om ze eraf te halen - ik gebruikte Park Tool hendels om een haak op de hiel te krijgen. Ze zien er goed uit, maar ze zijn niet compatibel met Hunt Carbon wielen. Ik weet niet zeker of dit een slecht paar is en ik zal het er waarschijnlijk met Schwalbe over hebben. Mantel bood een terugbetaling aan, maar alleen voor de niet geopende band.

Duurzaam
Ziet er uit
Pasvorm

3 / 5

Prima bij droog weer

- Thom, 24 november, 2020

Afgelopen seizoen met deze banden gereden. Bij droog weer erg tevreden over de banden. Enkele keren heeft de sealant me gered van een lekke band, dus het voordeel van tubeless is daarmee direct bevestigd. Ook prima te monteren om de velg (met gebruik van zo'n bbb bandentang). Ik heb de versie met de skinwall wang wat er in combinatie met mijn 4cm hoge velgen fantastisch uitziet. Bij nat wegdek heb ik echter weinig grip, zelfs met ca 5,5 bar erin (normaal rijd ik rond 7). Ook slijten de banden voor mijn gevoel snel, voorheen reed ik altijd met vredestein fortezza's en die gaan veel langer mee. Ik zou hierom de banden niet snel weer kopen.

Looks
Makkelijk luchtdicht
Slijten vrij vlot
Weinig grip bij nat wegdek

3 / 5

stijf en ze meten niet

- Jan, 8 juli, 2020

goedkoop
lekbestendig
groter wordend
stijf

3 / 5

Knappe band, slechte lekbestendigheid

- Kenneth, 15 februari, 2020

De banden zijn echt mooi en staan perfect onder mijn fiets :) Banden gemonteerd met Doc Blue, werkt prima bij montage. Na 2,5 kilometer de pech lek (1mm gaatje) te rijden, kan gebeuren, maar je rijdt met Latexmelk dus dat zich moet automatisch herstellen zou je denken. Niet dus, band blijft lek en na veel witte ellende en om de zoveel km de band oppompen met de hoop.... uiteindelijk een binnenband erin gerommeld waarna er eindelijk weer gereden kan worden. Dit gaat niet zonder slag of stoot want de band wil zich niet mooi zetten in de velg met een binnenband, echt een band die TL gereden moet worden. Afdichten bij montage werkt, een lek dichten na het probleem verwijderd te hebben dus niet. Ik stap weer over op de goedkopere variant.

Looks
Lekbestendigheid
Montage op de velg met een binnenband