Gemiddelde uit 349 reviews
10 reviews
1
9 reviews

1 / 5

Gewoon te veel lek

- Yoeri, 24 juli, 2019

Ik had me er meteen 4 aangeschaft, 28 mm. Goed voor meerdere jaren dacht ik. Wegligging en rolweerstand top maar met deze banden heb ik, bij wijze van spreken, om de 300 km een lek. Ik rijd niet op wegen met glas, geen lava, geen duimspijkers of scheermesjes ... gewoon wat steentjes of takjes en hop, daar is de sealant al. En dat gaatje blijft daarna altijd terug open gaan. Dit is echt geen toeval, ze zijn gewoon NIET ok op dat vlak. Nochtans voldaan aan alle vereisten : 6 bar druk, Notubes tire sealant, kleine steentjes er uit pulken na elke rit, ... Voorheen, met andere banden (conti, wel geen tubeless) ,op dezelfde wegen, had ik 1 lek om de paar 1000 km. I quit. Ik schaf me geen pro ones meer aan. Hopelijk lost Schwalbe dit probleem (ooit) op.

rolweerstand
wegligging
Belachelijk snel LEK

1 / 5

Lek na 2 ritten

- Serge, 1 juli, 2019

2000+ km op de Pro One (vorige versie) gereden zonder lek. Achterband vervangen voor een smallere en nieuwe TLE versie ivm frame. De 25mm meet namelijk 28,7mm en dat was eigenlijk te breed. 2e Rit meteen lek met een sterachtige snee van bijna 1cm. Het kan toeval zij maar met de vele reviews die te vinden zijn lijkt de gebruikte compound gewoon anders, zachter en minder lekbestendig, dan bij het oude type. Band kan in de prullenbak want gat is te groot om te dichten. Daarnaast...de vorige bandjes zaten er binnen 30min op, deze ene pas luchtdicht na 1 ½ uur met gebruik van binnenband om een zijde op zn plaats te krijgen! Niks ten nadele van mantel want deze band hier niet gekocht...vorige goede set wel.

Rijeigenschappen
Lastige bijna onmogelijke montage
Prijs/kwaliteit €0,50 per km!!!
Totaal niet lekbestendig

1 / 5

Probleem banden

- Marcel, 12 augustus, 2018

Ook ik ga deze band toch maar even stevig negatief beoordelen. Iedereen is lyrisch over deze band, maar ik denk dat er een groot verschil is tussen tubeless rijden en met binnenband. Ik rijd TUBELESS en daar gaat deze review over. Eerst maar even de plus punten: de rij eigenschappen zijn echt heel goed. Veel grip in de bochten, ook bij nat wegdek. Rolweerstand lijkt erg laag te zijn en ze zien er goed uit. Negatief: ze rijden erg veel lek. Dankzij de dock blu sealant leidt dit nooit tot het plaatsen van een binnenband (waar je toch spullen voor meeneemt als fietser) maar werkelijk elke fietstocht is er wel een moment dat de latex sealant in actie moet komen. En dat is dan in Nederland. Op de Spaanse wegen was het twee keer per rit PER BAND. Nogmaals: nooit echt een probleem. Maar de hele fiets ziet onder de latex (lastig te verwijderen) en de druk zakt toch gauw naar 4 bar. Je kunt nog prima fietsen want geen binnenband, dus nog prima rij eigenschappen. Maar toch ERG VERVELEND. Daarbij slijten ze erg snel. Dat is inherent aan goede grip en snelle banden (lage rolweerstand) 3000 km is wel de max. Ik wissel vaak bij 2/3e van de levensduur voor naar achter. want anders is achter zo vierkant. Verder geloof ik dat meer grip achter beter is voor bochten, maar dat kan ik mis hebben,

grip
montage is eenvoudig
Rij eigenschappen
rijdt te vaak lek
slijten snel

1 / 5

Wel snel, maar erg snel lek en sealed daarna niet meer.

- Bernhard, 25 juli, 2018

Van deze band heb ik inmiddels 2 paar 'versleten'. Of beter gezegd, na plus minus 500km had ik een lek dat niet meer dicht wilde gaan. De band is wel erg snel. Ik heb meerdere keren een lek gehad dat alleen bij extreem lage druk 3Bar wilde sealen. Helaas ging het lek steevast weer open bij 6Bar. Oplossing is dan om de band aan de binnenkant te plakken wat een gedoe is. Echter, direct na het plakken was de band weer lek met hetzelfde probleem. De vorige Schwalbes One Tubeless uit 2015 (zonder Microskin) waren misschien iets minder snel maar veel duurzamer (>8000km). Helaas is deze Schwalbe niet meer verkrijgbaar.

Snel
Sealed niet meer
Snel lek

1 / 5

Rijdt fantastisch, geen betrouwbare setup.

- Jetze, 30 maart, 2018

Vol goede moed begon ik met mijn nieuwebfiets aan t tubeless avontuur. Ik las de voordelen en dacht dat is fantastisch. Minder lek, beter rijden en gaatjes worden gedicht. Bij extra pech kun je altijd nog een binnenbandje steken. Banden besteld samen met sealant. In de garage kreeg ik de banden met geen mogelijkheid op de wielen. De eerste kant was al een uitdaging. Het fel hing aan mijn handen. Zelfs nog dat tubetje van schwalbe gekocht, maar t schoot niet op. Fietsenmaker is t uiteindelijk wel gelukt. Het eerste voordeel viel al weg. Bij erge pech steek je niet makkelijk een binnenbandje. Vandaag de 1e rit met een groep van 50 man. Niemand lek. Ik wel. T sealant spoot eruit en dichte min of meer t gat. Wel met veel drukverlies. Ik besloot wat lucht bij te pompen, maar t gat ging weer open ende band was leeg. Geen binnenband steken, maar gelukkig kon ik mee in de bus. Conclusie: in theorie erg mooi en t rijdt fantastisch. Maar je wilt niet met deze setup naar de Alpen gaan en ergens stil komen te staan en geen bandje kunnen steken. Erg jammer. Band krijgt van mij een 1 omdat de betrouwbaarheid niet goed is. Binnenbandje liggen er bij nu alweer in met normale buitenbanden.

Hoog comfort
Rijdt heerlijk
Band in geen mogelijkheid om de velg
Geen binnenband kunnen steken bij pech
Na 1 ronde al lek

1 / 5

Monteren bijna onmogelijk

- Aart, 10 maart, 2018

Zal wellicht te maken hebben met de wielset (FFWD6, carbon), maar band is bijna niet om te leggen. Moet er niet aan denken onderweg in regen en kou lek te rijden (met binnenband uiteraard).

Monteren

1 / 5

constant lek

- Senne, 18 november, 2016

rolweerstand fantastisch, bolt geweldig, maar als de banden nog maar een steentje zien gaan ze al lek... de vloeistof dicht het gat wel waardoor je op 3 bar verder kunt, maar ideaal is anders

bolt goed
snel lek

1 / 5

Zijn het geld niet waard

- Arjan, 5 september, 2016

grip is redelijk
kleine perforaties worden al niet meer gedicht
rijdt zeer snel lek

1 / 5

Experiment mislukt

- Mistertct, 29 augustus, 2016

Onlangs een set Shimano Ultegra 6800 wielen gekocht en omdat deze tubeless ready zijn deze Schwalbe banden gekocht. In eerste instantie ziet het er goed uit, ietwat moeizame montage en er moet, om de band lekvrij te monteren, iets meer dan de geadviseerde 3 cc latexvloeistof gebruikt worden. Het rijden is prima, de banden zijn mooi rond, er is meer dan voldoende grip en voor het gevoel rollen de banden uiterst soepel. Jammer genoeg is dit een zeer kortdurend genoegen. Al na 120 km een eerste lekke band, dat na 12.000 km lekvrij rijden met Michelin Pro 4 en Pro 4 Endurance. In eerste instantie dicht het lek vanzelf en doet de latexvloeistof z'n werk. Bij de volgende twee ritten ontsnapt er echter steeds weer lucht en blijft de band onvoldoende op spanning. De band is na nog geen 250 km niet meer zonder binnenband te gebruiken en dat is bijzonder jammer want de voordelen van tubeless rijden verdwijnen als sneeuw voor de zon als je een binnenband moet gebruiken. Gezien het totale ontbreken van lekbescherming een bijzonder dure optie voor erg weinig kilometers, dan zijn er veel goedkopere alternatieven.

Mooi rond
Rolt soepel
Veel grip