Gemiddelde uit 349 reviews

Niet gewend van Schwalbe

- Grieco, 23 september, 2020

Band klemt niet in velg ook niet met compressor. Kan wel met binnenland maar daar heb je geen tubeless voor. Toch?

2 / 5

Tegenvallende kwaliteit racefietsband

- Robert, 17 juli, 2020

Ik rij al jaren op Schwalbe banden (Durano plus) en hiermee heb ik nog nooit lekgereden. Op mijn nieuwe fiets de Giant standaard tubeless banden gekregen en ook deze nooit lek gehad. Sinds kort op mijn nieuwe wielen deze Schwalbe Pro One MicroSkin band gemonteerd. Montage ging eenvoudige op een set Scope wielen maar al snel lekke band. De DocBlue dicht het gat onvoldoende. Steeds na een paar KM is het lek weer open en komt de antilekvloeistof naar buiten. Ook zie je snel veel kleine scheurtjes in de band ontstaan. Kortom, een andere band hierna.

comfort oke
makkelijke installatie
oogt goed
rolt fijn
duurzaamheid
snel lek
snel veel kleine beschadigingen

2 / 5

Start al in de min

- Ron, 12 september, 2019

Net voor de tweede keer mn banden tubeless gemaakt met deze pro one. (de vorige waren giant ace2 en die waren na 125 km totaal tubeless af na een redelijke snee erin) Vandaag voor de eerste keer erop weg, verwachtte er veel van, de eerste 7 km reden ze lekker....toen al lek vanachter. De latex kon het niet redden, een gat precies in het profiel. Dit was dus de laatste tubeless poging van me, maar van deze schwalbes had ik toch echt veel beter verwacht vwb de lek bestendigheid..

demping
grip in de bocht
reden prima
blijkbaar is het profiel zeer gevoelig
lekbestendigheid
prijs/belofte

2 / 5

Lekker en lek

- Menno, 17 juni, 2019

Dit is een heerlijke band. Een top band. Rolweerstand, comfort, grip, allemaal plusplus. Maar ik heb deze band nu ongeveer tien ritten in gebruik (nog geen 1000 km) en alleen de eerste vijf ritjes waren probleemloos. Sindsdien elke rit lek. Bovendien worden lekjes (ook kleine) erg moeilijk gesealed. Duurt lang, je verliest veel latex en druk. Altijd wel genoeg om thuis te komen maar nooit genoeg om zorgeloos verder te trappen. Dus: kopen als je gewend bent dat er een ploegwagen met reservemateriaal achter je aan rijdt. Niet kopen als je het allemaal zelf moet doen.

Comfortabel
Licht
Snel
Soepel
Lek

2 / 5

Snelle niet betrouwbare onhandige band

- Sebastiaan, 13 april, 2019

Het monteren van de band is bijna onmogelijk. Deze zit zo strak om de velg. Maar na een uur bezig te zijn geweest om twee banden te wisselen ben ik gelijk een rondje gaan maken. Fantastische banden nog geen band gehad die zo lekker soepel rold als de one pro. Zeker in combinatie met de tubolino binnenband. Maar na 80 km kwam er een sissend geluid dat ik lang niet meer had gehoord, lek.. Na veel pijn, moeite en kracht zetten met koude vingers eindelijk de band verwisseld. Na een check zag ik dat de andere band ook al sneetjes vertoonde. Kortom, de beste race band maar niet lek bestendig en moeilijk te wisselen. P.s. deze band in combinatie met tubolino's kost je een vermogen.

Lage weerstand
Snelle band
Bijna onmogelijk te monteren
Snel lek

2 / 5

Prima band vwb rolweerstand, slijtvastheid matig.

- Paul, 31 mei, 2018

Comfortabele band (28 mm en 4,7 bar druk). Maar helaas slijten ze zeer snel. Achterband zichtbaar op zijn retour, loopvlak vlakt af en het beetje profiel is op plaatsen al onzichtbaar. En dit na 1500 km !!! Gauw weer terug naar Giant Gavia bandjes, iets duurder, maar daar rijd ik 7000 km mee. Daarnaast is de maatvoering iets ruim, waardoor het luchtdicht krijgen moeilijk is.

Comfort
Maatvoering
Slijtvatheid

2 / 5

Banden raken snel lek en grote gaten worden niet gedicht

- Henk, 25 april, 2018

gewicht
rolweerstand
niet lekbestendig

2 / 5

Perfect tot eerste keer lek

- Jan-Bert, 17 juli, 2017

Ik gebruik de 28mm versie van deze banden op mijn ENVE 4.5 AR wielen. De Schwalbe Pro ones zijn goed, rijden super strak, zijn snel en zien er gewoon goed uit. Ik heb ondertussen 5 banden gebruikt. Iedere keer wanneer ik lek rijd kan ik doorrijden met 3-4 bar. Wanneer ik daarna de latex iets bijvul en de band weer op 5-6 bar breng rijd ik iedere rit weer ' lek'. Alles zit dan onder de latex. Ik heb Schwalbe Nederland gevraagd om dit op te lossen. Wel lijkt het erop dat dit een wel meer voorkomend euvel is van deze banden. Ik hoop dat er snel een nieuwe versie op de markt komt.

Lage rolweerstand
300-500km per band
Na eerste keer lek niet meer dicht te krijgen

2 / 5

Snel lek

- Martien, 3 juli, 2016

Met nog geen 600 km op de teller al 3 x lekgereden.De latex in de band dicht wel het gat maar als je dan de band weer op druk brengt springt het gat weer open tijdens het rijden onbetrouwbaar dus. De band doet niet aan zijn verwachtingen. Ik rijd nu de band met een latexbinnenband. Grt, martien

Latex werk niet met veel druk.
Snel lek

2 / 5

teleurstellend

- Paul, 5 juni, 2016

Deze band valt veel ruimer om de velg dan de oude tubeless versie Kreeg er meteen sks voetpomp geen lucht in. Montage met binnenband viel helemaal tegen, de band was niet strak te krijgen Kortom de bande retour gezonden ps heb race velgen van Stans Notube.