Gemiddelde uit 20 reviews

- John, 14 juni, 2023

Rij er pas op geen idee of hij goed is

Prima band

4 / 5

Prijzige, maar soepele band.

- Dick, 17 april, 2023

Na één rit was me al duidelijk; dit is een prijzige, maar wel een heel prima band! Na jaren Continental 4000/5000, overgestapt naar hun 4-Season band. Wel iets stugger, maar wat een verschil in duurzaamheid en lekbestendigheid. Eerst als “winterband”, maar later reed ik er het hele jaar rond mee en werkelijk nog nooit lek gereden! Op zeker moment verscheen er eindelijk een volledig zwarte versie. De “Black Edition”, die spijtig genoeg een “Limited Edition” bleek te zijn. Deze versie gaf zelfs nog wat meer comfort en reed je amper vierkant. Onbegrijpelijk dat men deze band niet meer in het assortiment heeft. Dan nu deze Pirelli 4S. Na een uitgebreide zoektocht naar een alternatief stuit je al vrij snel op deze Pirelli. Nog prijziger dan de Continental, maar wat een verschil in rijgedrag! Het rolt als een “zomerband”, meer comfort, geeft heel veel vertrouwen in de bochten en ... is volledig zwart. In reviews op sites die dieper op de technische kant ingaan, komen ze al vrij snel bovendrijven. Uiteraard leveren ze iets in. En ook Mantel geeft hier een sterretje minder voor duurzaamheid en lekbestendigheid, maar 4 uit 5 sterren is nog steeds heel prima. Ik rij nog te kort met deze banden om op dit punt te kunnen oordelen. De enige tegenvaller is de maatvoering van de band. Op mijn 17C velgen (19,5 mm buitenmaat) komt de breedte van de 26 mm-versie, bij 7 bar niet verder dan 24 mm. (Pirelli geeft 25 mm aan). Mijn voorlopige conclusie; Continental heeft er met de Pirelli P Zero Race 4S een héél serieuze concurrent bij! Zeker het proberen waard.

Comfort op smalle velgen
Rolt soepel
Volledig zwart