Gemiddelde uit 4 reviews

opbergvak
met standaard banden beetje log
Wel aan de prijs

4 / 5

Mooie Endurance fiets

- Vasken, 27 juni, 2021

Pas een paar dagen binnen en eerste rit zit er inmiddels op. Rijdt zeer soepel maar de 32mm banden zijn merkbaar een beetje log (kom van 25mm banden). Bij aflevering werden een aantal schroeven vastgedraaid maar de helft werd vergeten (dat “links los draaien” is wist deze persoon ook niet dus verwacht hier zeer weinig van). Zelf dus voor de eerste rit alles goed nagelopen en waar nodig goed gezet en aangedraaid. Compartiment is leuk maar met de basis tools past een binnenband (30-38mm) al niet meer. Ondanks die kleine zaken zeer tevreden over de fiets zelf en de kwaliteit zoals je die zou verwachten van Trek en in dit segment.

Comfortabele fiets
Looks
Compartiment is leuk maar uiteraard vrij klein
Montage

5 / 5

Heerlijke fiets, een genot om op te rijden.

- Jeroen, 20 juni, 2021

Een heel verschil met mijn vorige fiets, een Koga Kimera. Veel comfortabeler, veel rustiger in de bochten en toch iets meer snelheid, zeker met wind mee. Dat rijgedrag zal ook veel te maken hebben met de banden (32 mm vs 23 mm). De opbergruimte is ook handig, geen zadeltas nodig en toch altijd een binnenbandje en andere spullen bij de hand.

Comfort
Rijgedrag
Gewicht

5 / 5

Geweldige, comfortabele kilometervreter

- Robin, 27 mei, 2021

Na 5500km op de Domane SL 6 ben ik nog steeds onwijs tevreden. Lange ritten zijn door het optimale comfort geen enkel probleem. In afdalingen is het gedrag extreem voorspelbaar, waardoor je met vertrouwen de diepte in stort. De rolweerstand van de standaard-banden was niet heel goed, dus deze heb ik vrijwel meteen vervangen door 28mm banden. Hierdoor ook het gewicht met flink omlaag weten te brengen én maakt de fiets veel responsiever en sneller. Daarnaast heb ik 50mm hoge carbon wielen in de fiets gezet, voor meer aerodynamisch voordeel. De standaard wielset is echter erg robuust en geeft veel vertrouwen in de bochten. Het gewicht van de fiets is wat aan de hoge kant, maar door andere binnen- en buitenbanden en een andere (11-30) cassette toch al snel ongeveer 500gr omlaag weten te brengen. Al met al heeft deze fiets, door het hoge comfort, mijn plezier in wielrennen vergroot. Het is niet het grootste racemonster, maar met enkele kleine aanpassingen (banden!) voelt de Domane SL 6 toch erg vlot en hoef je voor niemand onder te doen. Lange ritten worden daarnaast een eitje.

Mogelijkheid om brede (gravel)banden te monteren
Optimaal comfort
Rijgedrag in bochten