Gemiddelde uit 3 reviews
3
2
1

4 / 5

Degelijk

- Dennis, 31 juli, 2023

Spaken knoepten lekker bij de eerste keer de banden goed oppompen. Hierna voelen de wielen strak aan tijdens het gebruik. De buitenband die ik erbij kocht, de Schwalbe Pro One, gaat dusdanig moeizaam om het wiel dat er een binnenbandje aan ging toen de Mantel monteur het probeerde. Hopelijk niet lek rijden dus.

Stijlvolle spaken
Strakke wielen
Buitenband gaat moeizaam om wiel

5 / 5

Lichtgewicht velgen van hoge kwaliteit - problematische montage voor sommige banden

- Tim, 21 december, 2021

De wielen voldoen volledig aan mijn verwachtingen. Ze zijn licht, lopen goed, zijn goed gemaakt en zien er goed uit. De klantenservice van Mavic is ook voorbeeldig - je krijgt snel een deskundig antwoord op je vragen. Het beeld is echter gemengd als het gaat om de montage... Ik heb twee identieke wielsets van dit type - een voor mijn zomerbanden en een voor mijn winterbanden. De montage van de tubeless zomerbanden (Schwalbe G-One Allround Performance 40-622) verliep probleemloos. De jacks gingen zonder problemen op de velgen en ik kreeg zelfs één band dicht met de normale vloerpomp. Voor de andere band had ik bij de eerste montage een booster nodig, maar dat is vaak het geval bij tubeless banden. Het monteren van de winterbanden (Schwalbe Marathon Winter Plus 42-622) was extreem moeilijk. De voorband ging met een bepaalde kracht gewoon op de velg - maar bij de achterband brak ik twee bandenlichters af, wat heel vervelend was omdat een deel van een van de bandenlichters in de band terechtkwam en ik de band een tijdje niet van de velg kreeg. De oplossing was om extra lange stalen bandenlichters te kopen, waarmee het verwijderen/installeren niet helemaal zonder krassen ging, maar het was tenminste mogelijk. Ze zijn ook zo zwaar dat je ze niet altijd mee wilt nemen - de vraag is wat te doen bij een lekke band... Al met al kan ik de wielen echt aanbevelen, zolang je maar niet de "verkeerde" banden neemt. Afgezien daarvan zijn er bij het rijden met de bovengenoemde banden, die breder zijn dan de door Mavic aanbevolen breedte, tot nu toe geen problemen geweest als je ze met de juiste bandenspanning rijdt.

Goed gemaakt, hoge kwaliteit
Licht
Mooi uiterlijk