Gemiddelde uit 13 reviews

Montage
Prijs
rolweerstand

4 / 5

Mooi alternatief voor Schwalbe Pro One

- Joeri, 1 september, 2018

Wilde even snel een tubeless bandje om mijn Pro One te vervangen, die een groot lek had. Hoewel mijn Pro Ones al 6000km mee waren gegaan, wilde ik toch iets anders proberen. Al was ik toch wel content met de Pro Ones. Voor mijn tubeless tijdperk veel met de Vredestein Fortezza gereden. Inmiddels een paar 100km ermee gereden als voorband. (Pro One van voorwiel ging naar achterwiel). Best content met de Vredestein Fortezza. Ze maken wel een typisch geluidje. Mijn Pro Ones waren stiller, evenals mijn Mavic Yksion UST en Maxxis Padrone TR's die ik om mijn ander fiets rijd en heb gereden. Toch lijkt de Vredestein Fortezza Tubeless ready niet langzamer te zijn. En hebben ze goed grip. Afgelopen week voor het eerst mee gekoerst en dat voelde best ok.

Nederlands merk
Loge "Tubeless Ready" te groot
Valt een fractie smaller dan een Schwalbe Pro One

4 / 5

Goede eerste indruk

- Marcel, 12 augustus, 2018

Na een lastig jaar met de Schwalbe one PRO [TUBELESS gebruikt] overgestapt op de Vredestein. Het aanbod in de NL webshops is beperkt. Maar bij Mantel valt tenminste iets te kiezen (super winkel). MONTAGE De TUBELESS montage is wel wat lastiger dan de Schwalbe. Ik weet dat dit per velg anders is, maar het verschil is groot. Waar bij Schwalbe de voetpomp volstaat moest ik bij Vredestein meer m'n best doen. Ik gebruik dan 1 CO2 patroon voor twee banden. Ik geef een eerste harde stoot lucht en pomp daarna bij met de voetpomp. Daarna (HEEL BELANGRIJK) laat je de hele band weer helemaal leeg lopen, want CO2 heeft een negatief effect op de Latex die je nu gaat toevoegen. (ik voeg die dus pas NA dat de kraal van de band zich gezet heeft in de velg. RIJDEN De banden rollen werkelijk uitstekend [wederom TUBELESS gebruikt]. Zeer goede grip en prima rolweerstand (ik weeg 88kg en rij met 7 bar) Mijn verwachting is dan ook dat het geen kilometer vreters zijn. Maar ja: daar hou ik van. snel en veel grip dan maar elk jaar (4500km) nieuwe. (Ja ja: de conti's 4000II gaan veeeel langer mee, maar dat vind ik zo'n campingband voor ANWB leden, die op een fiets van 4000€ met piepende ketting rijden, maar thats just me.)

lage rolweerstand
mooie looks
Rij eigenschappen