Gemiddelde uit 7 reviews

Lichtgewicht
Voorzichtig met het ventiel
Automatisch vertaald

4 / 5

Lage rolweerstand

- Arie, 8 juli, 2023

Dit is mijn eerste vervanging van mijn Aerothan binnenband, na circa 8000 km raakte één binnenbandje lek in het achterwiel. Het voorwiel is nog steeds na circa 10.000 km gewoon goed en lekbestendig. Daarmee is de kwaliteit goed te noemen. Het binnenbandje raakt wel sneller leeg dan bij een butyl binnenband en daardoor moet je iets vaker het bandje oppompen. Bovendien is invergelijking met butyl de rolweerstand voelbaar lager.

Goed lekbestendig
Lage rolweerstand
Makkelijk te monteren
Er is een schwalbe plakset nodig voor dit product
Kan 'zomaar' lek raken bij het ventiel

5 / 5

Goed pro

- Jappie, 30 mei, 2023

Prima binnenband super licht..

3 / 5

Fijne, lichte en soepele binnenband, maar niet al te betrouwbaar

- Alex, 27 december, 2022

Dit is een soepele, superlichte binnenband. Enerzijds door het materiaal van de band, anderzijds doordat het ventiel van plastic is. Als je niet tubeless wil of kan fietsen, dan komen deze banden het dichtst bij het rijgedrag van een tubeless band. Ik heb ze in een snelle gravelbike gebruikt, en daarin komen ze tot hun recht. Als de banden het doen, zijn ze super. Maar de band heeft twee nadelen: het is gemakkelijk om de ventielkern te ver in te draaien, waardoor de plastic huls uitzet en beschadigt, en daarnaast heb ik al meerdere keren heel kleine lekken op onverklaarbare plekken gehad, bijvoorbeeld aan de binnenkant van een velg zonder spaakgaten.

Soepel rijgedrag
Superlicht
Verwijderbare ventielkern
Plastic ventiel is kwetsbaar
Soms onverklaarbaar lek

4 / 5

Comfortabele en heel fijn rijdende binnenband

- Alexander, 10 december, 2022

Prima en lichte binnenband. Kan inderdaad met lagere druk comfortabel rijden ook op (zware) gravelwegen met bepakking. Lekbestendigheid is moeilijk te beoordelen maar deze binnenband kan natuurlijk ook lek raken. Plakken was voorheen wel een probleempje. “Glueless Patches” van Schwalbe hielden niet altijd stand en alternatieve plakkers waren ook niet veel beter. Echter, de nieuwste (ovale) “Glueless Patches” (modeljaar 2022) van Schwalbe zijn echt een uitkomst en die houden wel. Plakken is nu echt heel snel, simpel en zeker. Deze plakkers zijn wel moeilijk verkrijgbaar en vooralsnog al helemaal niet bij Mantel. Kunststof ventiel is een fractie dikker waardoor mini-pompjes met schroefverbinding niet altijd goed passen. Ik monteer dan ook altijd een (korte) ventielverlenger en dan is het probleem opgelost. Al met al wel prijzig maar dan heb je wel comfort en snelheid. Ideaal voor lange (vakantie)tochten, maar dan wel even de juiste plakkers meenemen.

Comfortabel
Licht
Snel
Juiste plakkers moeilijk verkrijgbaar
Prijzig

5 / 5

Kan worden aanbevolen

- Markus, 30 november, 2022

Er is niets negatiefs

Zeer goed vakmanschap
Zeer licht
Automatisch vertaald

4 / 5

Hoge beloftes de tijd zal 't echt leren.

- Frank, 6 april, 2021

Ik gebruik ze in nieuwe Vittoria Terrena Zero 2.0 gravelbandjes. Combinatie voelt licht en soepel aan. Tijdens mijn tweede ritje op asfalt, met hoge snelheid heuveltje af, toch lek gereden door een spijkertje van 1cm die helemaal in de band was gedrongen en blijven steken. Daar kan geen binnenband tegenop. Wel even balen natuurlijk, en dat al in mijn tweede ritje. De Aerothan is dus niet onoverwinnelijk is. Tubeless kan toch zijn voordelen hebben. Doordat de binnenband maar heel langzaam leeg liep ben ik gecontroleerd tot stilstand gekomen. Op dat vlak maakt Schwalbe haar belofte waar: geen scheur of klapband. Verder is de band licht, makkelijk en snel met Schwalbe plakkers te repareren. Bandje is lekker klein en zo als reserve bandje makkelijk te nemen en weg te stoppen. En ohja, ik gebruik ze inmiddels ook bij mijn MTB in Nobby Nics. Daar hebben ze nog geen lek(stoot) gehad. Dus als je geen gedoe wilt met tubeless vloeistof en 'm net zoals ik het voordeel van de twijfel geeft dan heb je er ondanks het prijskaartje een fijn binnenbandje aan.

Klein van formaat, handig meenemen.
Lichtgewicht
Snel zonder lijm te repareren met Schwalbe plakker